خانه وبلاگ دورسنج لیزری-دورسنج و تاکومتر غیر تماسی با 30 تا 50 % تخفیف قیمت خرید| فروش عمده جزئی



دورسنج لیزری-دورسنج و تاکومتر غیر تماسی با 30 تا 50 % تخفیف قیمت خرید| فروش عمده جزئی

دورسنج لیزری-دورسنج و تاکومتر غیر تماسی با 30 تا 50 % تخفیف قیمت خرید| فروش عمده جزئی - مجموعه عظیم متروتیک با افتخار اعلام می نماید که کلیه انواع دورسنج لیزری-دورسنج و تاکومتر غیر تماسی را با ارزانترین قیمت در بین تمامی شرکت های تامین کننده تجهیزات اندازه گیری با 30 تا 50% تخفیف ویژه و متنوع ترین برندهای موجود در بازار ایران و جهان در اختیار خریداران قرار می دهد در این مقاله به موضوعات تاکومتر لیزری-قیمت انواع تاکومتر-خرید تاکومتر صنعتی-تاکومتر مستک-تاکومتر آزمایشگاهی که تخصص مجموعه بزرگ متروتیک می باشد خواهیم پرداخت.

دورسنج لیزری-دورسنج و تاکومتر غیر تماسی با 30 تا 50 % تخفیف قیمت خرید| فروش عمده جزئی: متروتیک هم اکنون با بیش از 15 سال سابقه درخشان در تهیه و پخش عمده و جزئی انواع تجهیزات اندازه گیری فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع  تاکومتر لیزری-قیمت انواع تاکومتر-خرید تاکومتر صنعتی-تاکومتر مستک-تاکومتر آزمایشگاهی  خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع دورسنج لیزری-دورسنج و تاکومتر غیر تماسی باضمانت اصالت و سلامت فیزیکی 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی آزمایشگاه ها و موسسات مختلف می باشیم.

دورسنج لیزری-دورسنج و تاکومتر غیر تماسی با 30 تا 50 % تخفیف قیمت خرید| فروش عمده جزئی - مجموعه عظیم متروتیک همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع دورسنج لیزری-دورسنج و تاکومتر غیر تماسی در خدمات شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد  تاکومتر لیزری-قیمت انواع تاکومتر-خرید تاکومتر صنعتی-تاکومتر مستک-تاکومتر آزمایشگاهی  با ما همراه باشید . ما در مجموعه عظیم متروتیک تمام برندهای حال حاضر انواع تجهیزات اندازه گیری موجود در ایران و جهان را برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع برند از دورسنج لیزری-دورسنج و تاکومتر غیر تماسی را در مجموعه متروتیک بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد.

 

 

دورسنج لیزری-دورسنج و تاکومتر غیر تماسی با 30 تا 50 % تخفیف قیمت خرید| فروش عمده جزئی :  دورسنج لیزری-دورسنج و تاکومتر غیر تماسی را میتوانید از متروتیک خرید نمایید ما در مجموعه عظیم متروتیک با بیش از 15 سال سابقه درخشان در تهیه و پخش جزئی و کلی  تاکومتر لیزری-قیمت انواع تاکومتر-خرید تاکومتر صنعتی-تاکومتر مستک-تاکومتر آزمایشگاهی  توانسته ایم پایین ترین قیمت یعنی  با 30 تا 50 % تخفیف به مشتریان ارائه نماییم.

 

 

دورسنج چیست

سرعت دوران، سرعت خطی و تعداد دور اجسام دوار را می توان بوسیله دورسنج / تاکومتر / سرعت سنج اندازه گیری کرد. دورسنج ها با توجه به تماس به اجسام به دو دسته دورسنج تماسی و دورسنج غیرتماسیتقسیم می‌شوند، در صورتی که نتوان با جسم مورد نظر تماسی برقرار کرد. از دورسنج های غیر تماسی و در مواردی که بتوان تماس داشت از دورسنج های تماسی استفاده می شود.

 

انواع تاکومتر و تاریخچه دورسنج ها

دورسنج ها به صورت آنالوگ و دیجیتال ساخته می‌شوند که مدل آنالوگ و کاملا مکانیکی آنها بسیار قدیمی است. امروزه مدل های دیجیتال در انواع مکانیکی و نوری، مادون قرمز ( که عمدتا با نام دورسنج لیزری شناخته می‌شود ) و مکانیکی-لیزری و مدل بسیار پیشرفته و دقیق تر به صورت پرتابل به بازار عرضه می‌شوند.

البته دورسنج های آنالوک و مکانیکی در خودرو های ایرانی که از تکنولوژی پایینی برخودارند بسیار رایج است!!!

 

دورسنج آنالوگ

دور سنج های آنالوگ قدیمی ترین مدل‌های تاکومتر در جهان محسوب می‌شوند. اولین دورسنج برای اندازه گیری سرعت حرکت و توسط دانشمند آلمانی Dietrich Uhlhorn در سال 1817 بر اساس خاصیت گریز از مرکز ساخته شد، که در سال 1840 برای اندازه گیری سرعت و دور گردش چرخ های لوکوموتیو استفاده شد.

این دور سنج ها در ادامه مسیر پیشرفت خود در خودرو های سبک و سنگین برای سنجش دور موتور ماشین ها به کار گرفته شدند که رفته رفته جای خود را به مدل های دیجیتالی دادند.

 

دورسنج دیجیتال

تاکومتر های دیجیتال نوع جدید تر و پیشرفته تری از خانواده دور سنج ها محسوب می‌شوند که دارای مدار الکترونیکی برای اندازه گیری دقیق تر دور یا سرعت چرخش بر اساس واحد اندازه گیری RPM می باشد این تاکومتر ها تجهیزاتی ابزار دقیق دارای پردازنده ، سنسور مادون قرمز (معروف به سنسور دورسنج) صفحه نمایش و… می باشند که به وسیله یک مدار به هم مرتبط می شوند. دورسنج (Tachometer) های دیجیتالی یا الکترونیکی عمدتا در انواع مکانیکی و نوری_لیزری ساخته می شوند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

دورسنج دیجیتال مکانیکی

این تاکومتر از یک شفت یا محور عمود تشکیل شده است که در انتها محور در هنگام چرخش یک کلید یا سوییچ حساس فعال می‌شود و هر بار سوییچ شدن بیانگر یک بار گردش موتور است این سوییچ در ادامه به یک پردازنده یا میکرو کنترلر متصل می‌شود، که تعداد دفعات سوییچ را ثبت می‌کند. میکروکنترلر مقادیر ثبت شده را به اعداد قابل نمایش بر روی LCD بر حسب دور بر دقیقه rpm یا هر واحد دیگری متناسب با یکای اصلی تبدیل می کند. سپس مقادیر را به صورت دهدهی نمایش می دهد

 

دورسنج مادون قرمز و مکانیکی

دورسنج مادون قرمز و مکانیکی نوع دو کاره و پیشرفته تری نسبت به انواع قبلی تکومترهاست که با دارا بودن سنسور مادون قرمز مجهز به نور لیزر و اتصالات مکانیکی توامان جهت اندازه گیری های مختلف استفاده می‌شوند.

 

دورسنج غیر تماسی یا همان دور سنج لیزری چیست؟

دور سنج غیر تماسی یا همان تاکومتر لیزری ابزاری است برای اندازه گیری سرعت دوران، تعداد دور و سرعت خطی یک جسم دوار مورد استفاده قرار میگیرد. دورسنج ها با توجه به نوع کاربرد خود به دو دسته تماسی یا همان مکانیکی و  یا غیر تماسی یا همان لیزری دسته بندی میشوند. کارایی هر کدام از دورسنج هایی متفاوت میباشد به عنوان مثال در جسم هایی که با سرعت بالا در حال چرخش می باشد از دور سنج های غیر تماسی یا همان لیزری مورد استفاده قرار میگیرد.

 

دورسنج ها به طور کلی به دو دسته دور سنج های لیزری و دور سنج های مکانیکی تقسیم بندی می شوند:

دورسنج مکانیکی و طرز کار با آن:

دورسنج مکانیکی یا همان دورسنج غیر تماسی در این روش جهت اندازه گیری میزان دور باید تاکومتر با جسم دوار در تماس باشد برای این کار معمولا یک برآمدگی دوکی شکل و یا استوانه ای شکل برای اتصال به جسم تعبیه شده است و با افزایش سرعت میزان دور بر دقیقه دستگاه با تبدیل این کمیت مکانیکی به الکتریکی میزان دور را بر حسب دور بر دقیقه اندازه گیری می کنیم .

دور سنج لیزری:

اساس کار این نوع دورسنج بر اساس رفت برگشت نور یاهمان لیزر در واحد زمان مورد بررسی قرار می گیرد. از این نوع دور سنج ها چون کاربرد آسانتری نسبت به نمونه های مکانیکی دارند کاربران استفاده بیشتری می کنند.طریقه استفاده از این دور سنج بدین گونه می باشد که ابتدا برای اندازه گیری میزان دور برحسب دور بر دقیقه بر روی جسم یک لیبل یا همان لیبل بازتابش نور می چسبانیم به ازای هر بار رفت و برگشت نور به این لیبل دستگاه یه دور بر دقیقه محاسبه می نماید.در نمونه های دیگر دورسنج نوری که به استروب اسکوپ معروف می باشد مکانزیم جالبی دارد استروب اسکوپ در فرکانس های مختلف با استقاده از یک فلاشر متحرک که با شروع استارت دستگاه این فلاشر خاموش و روشن می شود. این فرکانس فلاش زدن استروب اسکوب با میزان فرکانس چرخش با هم برابر می باشد. این دستگاه جسم دوار را به صورت ثابت و بدون حرکت می بیند از این روش می توان اولین فرکانس گردش دستگاه که همان دور بر دقیقه است را به دست آورد. از استروب اسکوپ ها برای به دست آوردن عیوب سطح ورقها و عیوب متوالی با فاصله زمانی در خط تولید دارند می توان استفاده کرد.

کاربرد دور سنج/ تاکومتر

کاربردهای فراوانی در صنعت برای انواع دورسنج ها اعم از تماسی غیر تماسی مکانیکی و نوری و حتی لیزری_مکانیکی می توان نام برد که در ادامه برخی از این استفاده ها را لیست خواعیم کرد.

جهت اندازه گیری سرعت موتورهای دوار غیر قابل دسترس / فن های متحرک ,پمپ ها چرخ دنده و ماشین آلات / خطوط تولید خودرو / دستگاههای پروانه دار کنترل و اندازه گیری سرعت خطوط طولی نظیر نوار نقاله

 

نکاتی که در انتخاب و خرید دورسنج/تاکومتر باید به آن توجه کرد: محدوده اندازه گیری تعداد دور / سرعت اندازه گیری دور سنج یا دور بر دقیقه / نوع مکانیزم که میتواند لیزری ، مکانیکی و نوری باشد / پرتابل بودن یا قابلیت نصب دور سنج / قابلیت های دستگاه نظیر : قابلیت اتصال به کامپیوتر ، داشتن حافظه داخلی و یا جانبی / قابلیت های منحصر به فرد که گاها مورد نیاز است مثلا اندازه گیری دما به همراه دور سنج یا اندازه گیری لرزش به همراه دور سنج در یک دستگاه


جهت خرید و اطلاعات بیشتر با شماره تماس های زیر تماس حاصل نمایید 

021-33992447

021-77335772

09129305772

 

برای آموزش و تخفیفات ویژه به اینستاگرام مراجعه کنید

METROTIK.INST

 

بیش از 16 سال  تجربه بلند مدت همکاری با بازارهای جهانی و تولید کنندگان بزرگ بین المللی در کنار بهره گیری از کادر فنی و بازرگانی متخصص در امر واردات و تهیه تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی ، نیروگاه ، صنایع غذایی، دارویی و سایر سازمان ها و کارخانجات خصوصی و دولتی  و برخورداری از امکانات لجستیکی  و منطقه ای نظیر دفاتر اروپا و کشورهای همسایه ، متروتیک را به عنوان یکی  از شرکت های معتبر در زمینه تامین تجهیزات اندازه گیری ، ابزار دقیق و تجهیزات صنعتی  وابسته معرفی نموده است. 

برچسب ها




مقالات پیشنهادی


0 نظر



نظر شما چیست؟